Zo kun je zelf gebruik maken van Google Ads in Groningen
Google Ads zijn online advertenties, die zijn gericht op een specifieke doelgroep. Je kiest zelf enkele zoekwoorden. Wanneer iemand op dit zoekwoord Googelt, verschijnt de advertentie bij zijn of haar zoekresultaten. Als hij of zij op je advertentie klikt, komt jouw website automatisch in beeld. Wil je gebruik maken van Google Ads voor jouw bedrijf? Bij Conversies.nl, een online marketingbureau in Groningen, leer je alles over deze marketingstrategie en word je persoonlijk begeleid. Je leert hier onder andere het volgende.
Hoe je zoekwoorden op de juiste manier gebruikt
Aangezien je wilt dat de juiste doelgroep op jouw website terechtkomt, is het belangrijk dat je de goede zoekwoorden gebruikt. Echter gebruiken veel bedrijven zoekwoorden op een verkeerde manier. De grootst gemaakte fout is dat bedrijven alle zoekwoorden onder dezelfde advertentie stoppen. Je kunt de zoekwoorden beter onderverdelen in advertentiegroepen. Als jouw bedrijf veel verschillende producten verkoopt, kun je het beste per product een aparte advertentie maken. Bij die advertentie moet je dan alleen de zoekwoorden plaatsen die bij dat product passen.
Welke zoekmethode je moet gebruiken
Als je zoekwoorden hebt gekozen, is het van belang welke zoekmethode je toepast. Wil je gebruik maken van een heel brede zoekmethode, die ervoor zorgt dat je advertentie verschijnt als iemand een term opzoekt die verwant is aan jouw zoekwoorden? Of wil je dat jouw advertentie verschijnt wanneer iemand een zin typt waar jouw zoekwoorden in voorkomen. Je kunt ook nog kiezen voor de optie waarbij je advertentie slechts zichtbaar is voor de mensen die alleen jouw zoekwoorden, en ook nog in de goede volgorde intypen. Alle zoekmethodes hebben voor- en nadelen. Bij de eerste wordt een groot publiek bereikt, maar dit is ook nadelig aangezien je ook mensen aanspreekt die niet in jouw producten zijn geïnteresseerd. Bij de laatste methode spreek je misschien juist te weinig publiek aan.
Dat je je advertentie regelmatig moet veranderen
Misschien denk je dat je de perfecte advertentie hebt gemaakt en blijf je deze het liefst voor een lange tijd gebruiken. Doe dit echter niet. Het is belangrijk dat je je advertentie regelmatig aanpast. Je hoeft deze niet elke keer volledig te vervangen. Soms is het al genoeg om alleen de titel of wat zinnen aan te passen. Bekijk ook de resultaten van een advertentie. Na een tijdje experimenteren kom je erachter wat werkt en wat niet. Deze kennis kun je vervolgens toepassen bij het maken van nieuwe advertenties.